Logowanie

5 praktycznych narzędzi AI do tworzenia wysokiej jakości treści

29 kwietnia 2024
Dostęp do wyspecjalizowanych narzędzi AI może dać Ci duże wsparcie w realizowaniu zadań. Dzięki sztucznej inteligencji twoje treści mogą powstawać nawet o 25% szybciej — tak wskazują badania Harvard Business School. Z jej wsparcia możesz korzystać również przy realizacji działań content marketingowych takich jak pisanie tekstów.
Mateusz Cisowski

Content marketing króluje i powie Ci to każdy guru z branży marketingu. W dodatku tworzenie naprawdę dobrych treści nie jest łatwym procesem. Zatem dlaczego wciąż kładziemy nacisk na tworzenie treści marketingowych i dlaczego również Ty powinieneś/powinnaś zadbać o dobry content?

Jak napisać wysokiej jakości treści z AI

Dobre treści działają jak magnes na Twoich klientów. To, w jaki sposób piszesz i o czym dajesz znać swoim odbiorcom (zarówno w mediach społecznościowych, jak i na blogu oraz innych kanałach dotarcia do odbiorców) jest istotne z punktu widzenia zasięgu organicznego.

Musisz jednak wiedzieć, że to praca, której rezultaty zobaczysz dopiero po jakimś czasie. Mimo to warto dbać o dobre i regularne treści w twoich kanałach. To proces, który potrzebuje czasu, aby jego skutki zobaczyć w dłuższej perspektywie. Co szalenie istotne, w tym obszarze możesz efektywnie wspomagać się sztuczną inteligencją. Jej rozwój pozwala na realizację o 12% więcej zadań i o 25% szybciej. Dodatkowo wsparcie AI wyręczając Cię w pracy opartej o schematy, daje Ci rozwinąć Twoją kreatywność i osiągać wyniki o 40% lepszej jakości (według Harvard Business Review).

Tworzenie dobrych treści można podzielić na kilka etapów:

  • research,
  • przygotowanie konspektu,
  • pisanie tekstów,
  • redagowanie napisanych tekstów.

Jak widzisz pisanie treści to nie tylko kreatywna praca, której możesz sprawdzić się jako zwinny copywriter, ale również proces, w który śmiało możesz wdrożyć znaczne usprawnienia, stosując narzędzia wykorzystujące AI.

Chatboty AI do tworzenia treści

W odróżnieniu od wyszukiwarek czatboty pozwalają na swobodną rozmowę narzędzia z użytkownikiem. Technologia AI jest zaprogramowana na rozumienie ludzkiej mowy, zadawanie pytań i przekazywanie poleceń, dlatego tak łatwo rozpocząć z nią pracę.

Narzędzia w zależności od swojego przeznaczenia są zaprojektowane do tego, aby symulować inteligentne zachowania i podejmować samodzielne decyzje na podstawie dostępnych danych. Jeśli nie chcesz na ślepo błądzić po sieci w poszukiwaniu optymalnych dla ciebie rozwiązań, skorzystaj z naszej listy sprawdzonych aplikacji wspomagających tworzenie wartościowego contentu.

Do generowania treści możesz użyć rekomendowanych przez nas aplikacji.

Microsoft Copilot

Microsoft Copilot spośród innych narzędzi wyróżnia się przede wszystkim tym, że posiada darmowy dostęp do funkcjonalności, z których w popularnym ChatGPT można korzystać wyłącznie po wykupieniu płatnego dostępu (dostęp do najlepszego modelu czyli GPT-4).

Copilot stale się uczy i dopasowuje do potrzeb użytkownika. Im więcej korzystasz z narzędzia, tym lepiej Copilot rozumie twoje potrzeby i tym trafniejsze sugestie ci dostarczy. Dodatkowo, jeśli korzystasz z pakietu Office, to może cię zainteresować jego integracja z Microsoft 365. Jako część tego ekosystemu Microsoft Copilot korzysta z zaawansowanych zabezpieczeń i polityk prywatności, zapewniając, że dane użytkowników są chronione.

Jeśli posiadasz ChatGPT Plus to najprawdopodobniej ze względu na dostęp do GPT-4 oraz GPT-4 Turbo. Kuszą funkcjonalności oferowane GPTs, które pozwalają na komunikację z innymi aplikacjami i dostęp do wyspecjalizowanych działań. Te rozwiązania oraz generowanie obrazów, możliwość pracy na własnych plikach i polecenia głosowe są dostępne za darmo w Microsoft Copilot.

Wystarczy, że przejdziesz na stronę Copilota, a praca z nim będzie wyglądać tak samo jak z ChatGPT.

Przetestuj Copilota

Google Gemini

Google Gemini dobrze sprawdzi się do researchu oraz pisania konspektów, na bazie których powstanie właściwa treść. Aplikacja korzysta z najnowszych danych zebranych w sieci, więc niweluje to problem, który jest obecny w ChatGPT (tutaj aktualizacja danych zakończyła się na roku 2021 dla modelu GPT-3.5, lub na roku 2023 w przypadku modelu GPT-4).

Jeśli z niego korzystasz i w artykułach odnosisz się do najnowszych informacji, to musisz je uzupełnić samodzielnie. Gemini domyślnie generuje podsumowanie w postaci wykorzystanych linków źródłowych przy generowaniu treści. Możesz je przejrzeć i użyć jako przypisy w Twoich tekstach.

Sprawdź Gemini

Perplexity

Perplexity, czyli tzw. wyszukiwarka na sterydach. Umożliwia prowadzenie dialogu z wyszukiwarką. Możesz zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi, a także doprecyzować swoje zapytania, aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty. Możesz je wykorzystać nie tylko do wyszukiwania informacji, ale także do generowania treści. Pisząc polecenia, możesz pobrać zdjęcia, pliki tekstowe oraz PDF, które posłużą jako baza do otrzymanych rezultatów.

Perplexity oferuje tryby pracy do wykorzystania w analizie danych, publikacjach naukowych, oraz do tworzenia treści. W kwestii narzędziu masz dostęp do kilku modeli językowych. Oprócz dobrze znanego GPT-4 w wersji Turbo, możesz wypróbować 5 innych:

  • Domyślny stworzony specjalnie dla Perplexity,
  • Sonar,
  • Claude 3 Sonnet,
  • Claude 3 Opus,
  • Mistral Large.

Tak samo jak w wielu innych narzędziach, w Perplexity możesz stworzyć obrazy, korzystając z modelu Playground V2.5, Dall-E 3, lub SDX. Oprócz tych funkcjonalności może Cię zainteresować opcja uzupełnienia profilu własnymi danymi.

Jeżeli prowadzisz działania skoncentrowane na jednej dziedzinie, to ta opcja pozwoli Ci uzyskać wyniki dostosowane lepiej do Twoich potrzeb. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest porządkowanie kategorii rozmów, którym nadasz odpowiednie nazwy w opcji “Collections”.

Spróbuj Perplexity

Narzędzia AI do tworzenia treści

Wśród narzędzi do tworzenia treści istnieją aplikacje dedykowane tworzeniu tekstów, które oferują inny sposób otrzymania rezultatu. Rozwiązania posiadają gotowe szablony do wypełnienia twoimi wytycznymi, a na ich podstawie jest generowany tekst.

Otrzymany rezultat może być dokładnie taki sam, jak w przypadku korzystania z chatbotów (na przykład aplikacja Jasper korzysta z różnych modeli językowych, w tym znany GPT-4). Jednak na korzyść dedykowanych aplikacji przemawia ścieżka, przez którą narzędzie poprowadzi Cię do uzyskania pożądanego rezultatu.

Utrudnieniem w korzystaniu z czatbotów jest konieczność wymyślenia wyczerpującego polecenia, które jest bazą do zadowalającego wyniku. Zobacz naszą listę narzędzi oraz wyróżniki, którymi możesz sugerować się przy doborze odpowiedniego narzędzia.

Jasper

Jasper oferuje możliwość korzystania z szablonów. Posiada wbudowany edytor tekstu, który pomoże Ci łatwo obrabiać tekst i sformatować wygenerowane treści. Z aplikacją nie musisz skrupulatnie pilnować gramatyki i ortografii, nawet w przypadku bardziej skomplikowanych zwrotów. Posiada również funkcję sugerowania słów kluczowych, które warto wykorzystać w Twoich tekstach na blogu. Potrafi optymalizować treści generowane pod kątem SEO, a dodatkowo zachęca łatwością w obsłudze. Treści, które z łatwością przygotujesz z Jasper:

  • artykuły blogowe,
  • posty na social media,
  • opisy produktów,
  • treści do landing page.

Sprawdź Jasper

WriteSonic

WriteSonic to alternatywa dla wyżej opisanego Jasper. To narzędzie z dokładnie tej samej kategorii, jednak wyróżnia je konfiguracja szablonów. Możesz śmiało porównać funkcjonalności tych dwóch aplikacji i wybrać tę, która bardziej przypadnie Ci do gustu.

Writesonic znakomicie poradzi sobie z tekstami reklamowymi dla różnych platform, w tym Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn oraz z dłuższymi formami, jak artykuły blogowe. Dodatkowo jeśli potrzebujesz powołać się na materiały źródłowe, z których czerpiesz na potrzeby artykułów, to WriteSonic przygotuje dla Ciebie zestawienie.

Możesz je także zintegrować z aplikacjami do sporządzania testów A/B dla lepszego dostosowania tekstu pod reklamy.

Przejdź do Writesonic

Copy.ai

Copy.ai wyróżnia wbudowane workflow i możliwość tworzenia treści sprzedażowych jak np. ofert w e-commerce, pisanie tekstów konwertujących wiadomości e-mail i inne treści marketingowe. Copy.ai może też wygenerować chwytliwe slogany, nagłówki i teksty dla Twojej marki, które wykorzystasz w materiałach reklamowych.

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji zmienia się sposób korzystania z wyszukiwarek. To przekłada się nie tylko na zachowania użytkowników, ale także na sposób tworzenia treści marketingowych. Według badań użytkownicy postrzegają odpowiedzi ChatGPT jako wyniki wyższej jakości w porównaniu z wyszukiwarką Google (raport Cornell Univrsity ChatGPT vs. Google: A Comparative Study of Search Performance and User Experience).

Wypróbuj copy.ai

Tworzenie treści z AI – podsumowanie

Gdy praca z wyspecjalizowanymi narzędziami może odbywać się poprzez zadawanie konkretnych pytań i uzyskiwanie wyczerpujących odpowiedzi, to standardowa wyszukiwarka staje się mniej spektakularna, zwracając jedynie wyniki, które sam musisz przeanalizować. W dodatku kiedy masz pod ręką wyspecjalizowane narzędzia, możesz skrócić czas na wyszukiwanie specjalistycznej wiedzy, prosząc przygotowanie gotowych podsumowań, bez konieczności samodzielnej analizy.

Dzięki zastosowaniu AI masz możliwość szybkiego przeglądu treści i przygotowania podsumowania, które możesz z łatwością zredagować i umieścić jako zakończenie Twojego tekstu, albo wykorzystać do konspektu, na bazie którego stworzysz artykuł blogowy.

Jeśli chcesz poznać podstawy pracy z narzędziami AI, to skorzystaj z naszego darmowego kursu, który nauczy Cię, jak rozmawiać ze sztuczną inteligencją. W kursie rozwijamy takie zagadnienia, jak:

  • prompt engineering,
  • dostosowanie promptów do tworzenia treści,
  • Praca na istniejących treściach,
  • zastosowania inne niż pisanie tekstów, na przykład tworzenie notatek ze spotkania, generowanie video, czy tworzenie grafik.

Zaloguj się do darmowego kursu

Dołącz do platformy AI Hero

Pożegnaj uporczywą bieżączkę włączając proste automatyzacje i zatrudnij wirtualnych pracowników opartych o AI, z którymi wyskalujesz biznes nawet do 10 mln PLN